tisdag 20 januari 2015

KEEP CALM AND IGNORE JUNK FOOD...



Fortsätter med att utesluta pasta, potatis och ris och kan bara konstatera att vi mår så mycket bättre av det...Blir inte hungrig lika fort och godissuget har minskat så jag hoppas kunna hålla i det här ett tag för att sedan införa en pasta/potatisdag i veckan...




 Bananpannkakan är en given frukost numera...




 Igår agerade jag "PT" till My som vill forma sina armar och idag kan jag säga att dom hänger som på en babian och hon kan knappt lyfta dom...Jag totalt "mördade" hennes biceps och triceps och träningsvärken kommer nog hon få dras med några dagar ;)




 Blev ett pass Bodyattack med BÄSTA Camilla och Anna-Lena och det var helt GALET!!!! 65 personer öste järnet så svetten sprutade och jag ÄLSKADE varje minut!




 Har legat lågt på inköpen då det gäller träningskläder men nu när jag efter ett år kommit igång så säger jag I AM WORTH IT!!! 




 Ge Mig!!!




 Klä upp sig börjar bli en vana och köpte denna snygga kimono på Fifty förra veckan...Älskar den! Märket är Rut & Circle och kostar 259:-




 Eftermiddagen har tillbringats i soffan...En brasa och kaffe, vad behövs mer lixom?




 Fler som mös på...





Kyckling i citron och oreganosås:


500 g kycklingfilé 
1 st citron
1 st hönsbuljong
3-4 dl matlagningsgrädde (ICA är bra)
2 tsk sambalolek
1 msk soya
1 dl vatten
Smör till steknig
Oreganokrydda el annan valfri krydda (kommer nog testa dragon nästa gång)



Riv skalet från halva citronen. Försök att bara få med det gula och pressa sedan ut hela citronen på saft och häll i ett glas...
Skär kycklingfilérna på längden 2-3 per filé och bryn dom i en panna.
Blanda ner citronskalet och låt den fräsa med en liten stund. Häll i citronsaften och 1 dl vatten
Tillsätt oregano (eller annan krydda) honung, sambalolek och soya och låt puttra i 10 min under lock. Vänd filérna då och då.
Rör ner grädden och låt puttra 10 min till. Red av med majzenaredning (jag tog 2 msk mjöl i grädden innan jag slog den över kycklingen...

Servera med en god sallad!

























































































Nu laddas för ett pass Bodypump och sen blir det soffläge resten av kvällen! Hoppas vi ses på Åsen!


Trevlig kväll önskar jag er!


<3 <3 <3


4 kommentarer:

  1. Tjena snygging!

    Nu har jag surfat runt här hos dej och läst om ditt jäkla diskbråck och operation och elände.... Huva men du har ju verkligen "kommit på fötterna" igen, bravo!! Receptet på räk tacosen är utskrivet och det blir lördagens mums ;)

    Vi ses på IG och bloggen igen, Stor Kram PIllan

    SvaraRadera
  2. Hello Fina <3

    Ja det har varit en tuff tid men som du skriver, jag har kommit på fötterna igen :)

    Ja Taco Räkdippen är himla god och se till att ta lite mer purjolök än vad det står i receptet och gör den gärna på morgonen så den får stå och dra sig lite.

    Trevlig helg fina och ses på Insta <3 Kram

    SvaraRadera
  3. Hej har du något tips på någon grym sportbh som ger bra stöd? :)

    SvaraRadera
  4. Pierre Roberts sportbhs ger tokbra stöd och säljs på Coop annars använder jag Nikes traditionella 😊

    SvaraRadera