onsdag 3 december 2014

Alltså jag kliver upp 07.10...

Alltså jag är lika chockade som ni förmodligen är! Men det är ju så mysigt att få kliva upp och sätta igång bryggaren och tända ljus i massor och krypa upp i soffan eller rättare sagt SLÄPA mig dit och titta på adventskalendern med Lea...På dom 15 minuterna den sänds så har jag hunnit bli så pass mycket människa så jag kör Lea till skolan och sen direkt ner till även för den dagliga "kastapinnetillsduknapptharnågonarmkvar" Men på något vis så tycker jag att det är skönt att dagen då blir så mycket längre och det resulterar i en så mycket tröttare Carina på kvällarna så just nu så vet jag inte ens hur jag ska orka blogga klart här ;)



 Soffläge intogs direkt efter morgonens ryck...




Kaffe och Janssons tekaka är oslagbart efter en timmes friskluft...



 I går körde jag biceps och triceps OVANLIGT!!! Men just nu är det jag klarar av för tillfället...Ryggen och jag är inte vänner på något vis men jag tar det lugnt och lyssnar...



TEAM C&L är igång!


Igår träffades vi för vårt första gemensamma pass och det vi ska satsa på just nu är pulsträning...Så mycket kondition för att förbränna men lite längre fram ska vi köra på med lite tyngre vikter men nu är det SVETT och FLÅS som gäller! Dom fick börja med 30 minuter på Crosstrainern innan vi körde på med tre stationer där dom under 20 minuter skulle fixa så många varv dom kunde i ett bra tempo...


5 st   Thrusters  10 kg stång

10 st Armhävningar

15 st Airsquats


Dom slet på rejält och jag peppade hela vägen och dom var grymma! Jag tvivlar inte en sekund på dessa tjejer och tillsammans ska vi nå deras mål...Jag har inte mätt dom men vägt och sen har dom fått dra på sig ett par jeans som det finns en bit kvar innan de går att stänga och om 10 v ska dom provas igen! SPÄNNANDE! Har bett dom slopa onödigt socker och försöka undvika pasta, potatis och ris och köra sallad till kött, fisk och fågel istället...

Imorgon ses vi igen och då är det Power-Fit som gäller och på torsdag ett extra konditionspass då jag drar till Moskva på fredag...När jag blir borta kommer dom få "hemläxa" och ser till att dom även deltar i Gymmix pass under den tiden jag är i Öst...Så nästa onsdag så är det deras första vägning och jag är nog lika spända som dom...Hur som helst så är det sjukt många skratt för dom verkligen bjuder på sig själva och dialogerna vi för via mobilen får mig att kippa efter andan då jag garvar så tårarna rinner!





 30 minuter tempo!




 Här är det 20 minuter fullt ös!









 Kan lova det sved i dom armarna!




 Airsquats!




 Precis så där ska det se ut efter totalt 50 minuter kondition!














 Min nyinköpta ljusbricka från Hemlängtan...Design Ernst...





 Vilodag från gymmet ersattes med bakning då jag och Lea for ner på byn för att fika och ingen Morotskaka så långt ögat nådde!















































Körde Leilas recept men  tog mindre av kardemumma och ingefära då jag kan tycka att framför allt kardemumman kan ta över....SJUKT gott blev det! Ökade även på måttangivelserna lite på frostingen för det ska inte vara snålt av den!


Godnatt!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar